Reizen in 2019

15-daagse educatieve Surinamereizen voor docenten

Vertrek: 20 juli 2019

Verlenging reis

Er zijn in het verleden meerdere deelnemers geweest die graag hun verblijf in Suriname met een week wilden verlengen. U kunt dan kiezen voor verblijf in hotel Torarica of in hotel Eco Resort. Torarica is nog centraler gelegen en biedt ook meer luxe en comfort dan Eco Resort. De verlenging brengt een hogere ticketprijs met zich mee daar in de piek van het hoogseizoen gereisd wordt. Wij werken dan ook op offertebasis voor een week verlenging.

Alleen voor docenten?

We krijgen wel eens de vraag voorgelegd of deze reizen slechts voorbehouden zijn voor docenten of medewerkers werkzaam in het onderwijs. Het antwoord is: nee, het staat iedereen vrij om zich in te schrijven. Maar er zijn bepaalde onderdelen van de reis, zoals het scholenbezoek, die dan mogelijk minder interessant voor u kunnen zijn. U kunt er dan natuurlijk ook voor kiezen om met dat desbetreffende onderdeel niet mee te gaan. Geeft u dit wel in een zo vroeg mogelijk stadium aan.

Op 20 juli a.s. organiseren wij wederom een 15-daagse educatieve reis naar Suriname voor alle belangstellende docenten in Nederland en Vlaanderen. Uiteraard kunnen ook partners en andere belangstellenden mee. De reissom van slechts 1995 euro is, gelet op de prijs-kwaliteitverhouding, niet te evenaren: de stichting is immers geen commerciële organisatie. Bekijk hier het volledige programma...

U leert niet alleen Suriname kennen maar ook de Surinamers. Velen zien Paramaribo als een groot openluchtmuseum, omdat er nog op verschillende locaties sporen van de geschiedenis te zien zijn. Er zijn zelfs mensen die al vijf keer met ons zijn meegegaan naar Suriname!

Ontdek kleurrijk Suriname

Suriname bevindt zich op ongeveer negen uur vliegen vanaf Nederland. Vanuit het vliegtuig zal je goed kunnen zien dat Suriname grotendeels uit tropisch regenwoud bestaat: het lijkt wel een megaboerenkool. Tijdens een vakantie in Suriname zult u ontdekken hoe kleurrijk Suriname is. Wist u bijvoorbeeld dat er in Suriname ruim 600 soorten vogels rondvliegen? Meer dan 80% van het land is regenwoud! En wat dacht u van de vriendelijke, gemengde Surinaamse bevolking? De Verenigde Naties in het klein!

Tijdens een rondreis naar Suriname zult u haar ongerepte natuur ontdekken. We zullen onder andere met een korjaal (i.e. een uitgeholde boomstam) over de Surinamerivier naar Anaula varen; dwars door het tropisch regenwoud. Spot brulapen die slingeren door de reusachtige bomen van de jungle. Geniet van het prachtige vogelgezang, watervallen en de stroomversnellingen in de rivier. Geniet vooral ook van de Surinaamse keuken, die als een van de beste in de wereld bekend staat.

Bezienswaardigheden in Suriname

Naast de prachtige natuur kent Suriname ook indrukwekkende bezienswaardigheden. In het historisch centrum van de hoofdstad Paramaribo ziet u nog steeds de invloeden van het koloniale verleden terug. De binnenstad bestaat vooral uit houten herenhuizen en historische panden. The wooden city of the Caribbean is de bijnaam van Paramaribo. Bewonder de prachtige St. Petrus en Pauluskathedraal die ook geheel uit hout is opgetrokken. We logeren in het ECO RESORT HOTEL met een mooie tuin, zwembad, mooie kamers met airconditioning en een uitstekende keuken. We zitten op loopafstand van “de Waterkant”. Hier vindt men eetstalletjes met typische gerechten uit de Surinaamse keuken. We maken een wandeling door de historische binnenstad en de Centrale markt van Suriname. We bezoeken Groningen,  Meerzorg, Nieuw Amsterdam en  Alkmaar. We eten dagelijks uit de keuken van de verschillende culturen die Suriname rijk is. We bezoeken een of meer scholen om een indruk te krijgen van het onderwijs in Suriname.

Wat is inclusief?

• Vliegreis Amsterdam-Paramaribo vv Economy Class*
  • Transfer van de luchthaven naar uw hotel in Paramaribo v.v.;
  • Vervoer tijdens uw verblijf in Suriname;
  • Dagelijks Ontbijt, Lunch en Diner;
  • 3-daagse verblijf in Anaula Nature Resort in het binnenland;
  • Informatiemateriaal over Suriname en Paramaribo;
  • Stadswandeling in Paramaribo;
  • Bezoek aan Meerzorg, Nieuw Amsterdam en Alkmaar;
  • Bezoek aan een of meer scholen;
  • Een informatiebijeenkomst in Aalsmeer voorafgaand aan de reis waar u ook alvast met uw medereizigers kunt kennis maken;
  • Een bezoek aan de Nationale Assemblee;
  • Een bezoek aan de Nederlandse Ambassade in Paramaribo;
  • VNS-reisleiding van begin tot het einde van de reis.

*) Tegen bijbetaling (circa €1000,=) is het mogelijk  Business class te vliegen.

**) Eénpersoonstoeslag is 200 euro. Echter: in het binnenland is verblijf in een cabana wèl gedeeld, dus alleen in Paramaribo kunnen we een eenpersoonskamer regelen.

Aanmelden z.s.m. via het inschrijfformulier of door het sturen van een e-mail naar vnssuriname@gmail.com. Er kunnen MAXIMAAL 25 mensen per groep mee; plaatsing geschiedt op volgorde van binnenkomst van de aanmelding.

U kunt onderstaande tekst in de de mail plakken:

Ondergetekende,……………………………………….meldt zich (met partner) aan voor de 14 daagse reis naar Suriname op 20 juli 2019.

Adres:            ………………………………………….

Tel.nummer: ………………………………………….

Emailadres:  …………………………………………..

NA AANMELDING ONTVANGT U HET PROGRAMMA WAARVOOR U KIEST EN EEN DIGITALE REISWIJZER SURINAME.