Privacybeleid

Privacybeleid en andere uitgangspunten van de stichting

Het bestuur van de stichting is zich bewust dat u als cliënt of gebruiker van de site, vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring hopen te verbeteren.

Dit beleid is van toepassing op de diensten van de Stichting Vriendschapsbanden Nederland Suriname. U dient zich ervan bewust te zijn dat de Stichting Vriendschapsbanden Nederland Suriname niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen waarmee het al dan niet samenwerkt of naar verwijst. Door gebruik te maken van deze website geeft u impliciet aan dit privacybeleid te accepteren.

De Stichting Vriendschapsbanden Nederland Suriname respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

Gebruik van onze diensten

Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u (veelal) om meerdere persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst efficiënt en veilig of zelfs überhaupt uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op beveiligde servers van derde partijen: serviceprovider One.com, MailChimp, Google en SGR-lid touroperator SLM. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren of moeten delen met een leverancier van diensten aan onze stichting. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden.

Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in de wensen en eisen van onze doelgroep, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. Zo maakt deze website gebruik van “cookies”. Dit zijn kleine tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst en waarmee wij kunnen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. Wij gebruiken hiervoor het gratis programma Google Analytics. De door de cookies gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde computers of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden de website gebruikt wordt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. Deze gegevens zijn niet herleidbaar tot op persoonsniveau en worden altijd in samenhang getoond met de informatie van andere gebruikers.

We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.

Delen van gegevens

De verkregen informatie wordt niet met derden gedeeld. Alle verstrekte informatie kan intern gedeeld worden, dat wil zeggen tijdens een bestuursvergadering worden besproken. Onze bestuursleden respecteren de vertrouwelijkheid van uw gegevens.

Alleen de hoogst noodzakelijke gegevens zullen gedeeld worden met leveranciers met wie wij zaken doen om reizen samen te kunnen stellen, zoals hotels, vliegtuigmaatschappijen. Bij de keuze van een leverancier letten wij als bestuur er op, dat het bedrijf in kwestie het privacybeleid van onze stichting onderschrijft. Mochten gegevens om wat voor reden dan ook met derden gedeeld worden, anders dan hierboven reeds gemeld, dan gebeurd dat alleen nadat u hiervan op de hoogte bent gebracht en hiervoor toestemming hebt gegeven.

Uw rechten

Wij bieden alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op moment aan ons is verstrekt. Zo treft u bijvoorbeeld onderaan iedere mailing de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of om u af te melden. Met afmelden wordt feitelijk bedoeld: “Verwijderen” uit ons account bij MailChimp. Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit onze bestanden wilt laten halen, kunt u contact met ons op nemen. Wij verzorgen dit dan zo spoedig mogelijk en stellen u er van op de hoogte als dit uitgevoerd is.